Toluca

25 oktober 2014 - Toluca, Mexico

hallo

het is weer even geleden waarvoor mijn excuses.

Vorig weekend ben ik op zaterdag naar Toluca geweest samen met Stephanie (ook een Belgisch meisje). Eerst een busrit van 3 uur en toen we waren aangekomen mochten we elk nog eens 25 euro voor taxi betalen. We vonden dit enorm veel maar achteraf begrepen we waarom. We moesten namelijk nog een rit van een anderhalf uur doen in de bergen vooraleer we aan de vulkaan waren. Eenmaal aangekomen was het letterlijk om te bevriezen. Ik had me er wel op voorbereid dat het koud kon zijn maar zo koud had ik niet gedacht. Om niet te bevriezen had ik eigenlijk een winterjas moeten hebben, wat ik dus duidelijk niet bij me had. We moesten eerst nog een anderhalve kilometer bergop wandelen vooraleer we aan de vulkaan waren. Het was daar ook enorm mistig en je kreeg daar gewoon geen lucht. Het heeft dan ook even geduurd vooraleer we boven waren. Het had daar al serieus geregend en het was enorm glad en uiteraard moest ik dan nog vallen ook. Veel was er niet te zien door de dichte mist maar we waren al een tijdje aan het zeggen dat we echt naar daar moesten en dus kan ik nu ook zeggen dat ik er geweest ben.

Vanaf zondag was het echter een ander verhaal en merkte ik de gevolgen van de koude. Koorts, ontstoken keel, gespannen spieren en hoofdpijn het bleef me echter niet gespaard. Ondertussen is het al terug beter en moet ik dit weekend studeren voor 3 examens. Ik heb er de voorbije week al 2 gehad dus nog even doorzetten.

Ondertussen zijn we al eind oktober en zit mijn avontuur er hier al bijna op. Volgend weekend is het Halloween en dat wordt hier serieus gevierd en dan ga ik op uitstap. Ik ben wel benieuwd om te zien hoe iedereen het hier viert.

Ik ga jullie laten want international marketing is op mij aan het wachten.

De foto's volgen nog en die zal ik bij een volgende pauze online zetten.

Groetjes