Guanajuato

1 oktober 2014 - Querétaro, Mexico

hallo allemaal

zaterdag ben ik naar Guanajuato geweest. Het is daar echt prachtig. Allemaal gekleurde huisjes en het is een echte romantische stad. Ze hebben zelfs een 'calle de beson" (een straat van de kusjes). Achter deze naam zit wel een verhaal. Een aantal honderden jaren geleden was er een meisje van een hoge klasse die verliefd was geworden op een jongen van een lagere klasse. De ouders van het meisje waren hier niet mee akkoord en verboden hun dochter om hem nog te zien. Omdat de 2 zo stapelverliefd waren kocht de man een huis net  over zijn geliefde. De huizen hadden beiden een balkon en alles was zo dicht bebouwd dat de balkons van beide woningen zo goed als tegen elkaar stonden. Zo had het verliefde koppel toch een plaats gevonden om elkaar te zien. Elke nacht ging zij op haar balkon staan en hij op het zijne en zo konden ze elkaar een nachtkusje geven.

Ik vind het wel een mooi verhaal en het was echt de moeite om te zien.

Daarna hebben we wat rond gewandeld en zijn we naar de top van het stadje gegaan. Hiervoor konden we een treintje naar boven nemen. Het uitzicht vanuit boven was echt prachtig.

Het was een fijne dag en ik heb veel mooie dingen gezien.