dat is al een tijdje geleden

23 september 2014 - Querétaro, Mexico

Hallo allemaal

sorry dat het zo lang geleden is dat ik nog iets gepost heb maar heb het zo druk gehad.

Ik zal beginnen vanaf 6 september want anders ga ik alles door elkaar vertellen.

Dus 6 september hebben we een beetje toerist gespeeld in onze eigen stad. Ik heb ontdekt dat ze hier super lekkere ijsjes hebben en laat dat nu net hetgene zijn dat ik zo graag eet.

's avonds zijn we naar de cinema geweest en daar hebben we caramel popcorn geprobeerd. Goed voor een paar maar daarna is het echt wel te zoet.

Voor ik het vergeet ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om in Queretaro een topje en ketting te kopen.

Het weekend daarna ben ik naar Guadalajara geweest. Dit is een grote stad en dit merk je ook wel. We verbleven hier in een hostel en dit was voor mij de eerste keer. Ik moet zeggen dat het echt wel goed meeviel. Ik ben er enorm van verschoten hoeveel mensen je daar leert kennen. Nadat we vrijdag waren aangekomen en de stad een beetje hadden verkend, zijn we zaterdag mee geweest met een Tequila tour. Dit was wel fijn want we zagen hoe Tequila gemaakt wordt (echt super interessant) en we hebben tequila mogen proeven. De pure tequila is me toch wel wat te straf. Het hele proces om Tequila te maken is enorm interessant. Eerst snijden ze op een speciale manier de plant (agave). Daarna doen ze die in een oven en als die eruit komt dan ziet de vrucht er bruin in plaats van wit uit en bevat de vrucht veel suiker. Daarna is het tijd om tequila te maken van de vrucht.

's avonds zijn we nog op stap geweest en heb ik voor de eerste keer een michelades geprobeerd. Dit is bier met vruchtensap. Een vriendin en ik hadden er één met mangosmaak genomen en het viel goed mee.

De volgende dag was het al bijna tijd om terug te keren naar Queretaro want mijn examens stonden voor de deur. Vooraleer ik terug keerde naar mijn appartement wilden we toch nog wat zien van de omgeving. Zo zijn we in de voormiddag eerst Guadalajara gaan verkennen en de plaatselijke marktjes. Voor diegene die niet vegetarisch zijn je zou het zo worden als je ziet hoe het vlees daar ligt. De nieren, hart, ogen, kop van een varken alles zie je liggen. Het nadeel is dat dit tegen de namiddag een verschrikkelijke geur heeft.

In de namiddag zijn we naar een meer geweest. Dit was echt zo prachtig maar het jammere was dat het koud en bewolkt was. Desondanks ben ik heel blij dat we daar geweest zijn. We hebben ook een mooie parade met paarden gezien en een lekkere pina colada gedronken (zonder alcohol).

's avonds was het tijd om terug een bus naar Queretaro te nemen. Na een reis van 6 uur kon ik dan eindelijk mijn bedje in om de volgende dag te studeren. Maandag avond was het echter independence day en zijn we naar Queretaro stad gegaan. Het was daar enorm druk en veel hebben we van het evenement niet kunnen zien. De president geeft omstreeks 22.45u een speech en daarna wordt er op een grito geslagen. Dit is een traditie in Mexico en een grito is een voorwerp en vanbinnen steken ze dan snoep of iets anders en om het binnenste te krijgen moet je deze kapot slaan.

De dagen daarna was het volop studeren. Ik had woensdag 1 examen en donderdag 3 en taken dus het was even hevig. Een week later mag ik met enige tevredenheid zeggen dat al mijn resultaten super goed zijn.

Het voorbije weekend zijn we dan cava gaan proeven. Het was een heel fijne uitstap en een mooie omgeving.

Ondertussen ben ik ook al mijn reis voor december aan het plannen en daar kijk ik enorm hard naar uit.

Zo is het weer tijd om af te sluiten en ik zal de volgende keer niet zo lang wachten om nog eens iets te posten.

Groetjes uit Mexico