aangekomen in Queretaro

9 augustus 2014

ik ben nu al iets meer dan een week in Queretaro en had na een paar dagen een leuk appartementje gevonden voor 3 personen. Hier verblijf ik voor de komende 4 maanden samen met 2 Duitse meisjes (foto's volgen nog). Het is hier echt gezellig en ik voel me al precies als thuis. Woensdag was de openingsdag van het nieuwe schooljaar in Queretaro en heb veel nieuwe mensen leren kennen. Donderdag was er een grote openingsceremonie en moesten we in een stoet wandelen. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Dat kan je gewoon niet beschrijven, je moet het ooit eens kunnen mee maken. Alles draait hier ook om muziek en dansen dus heb ik me ingeschreven voor salsa lessen.

Vorige week ben ik naar Pena de Bernal geweest. De foto's staan ook op mijn blog. Het was echt de moeite waard. Een mooie berg en voor de eerste keer met een taximoto mee gereden. Morgen gaan we naar San Miguel De Allende en kijk er enorm naar uit. Het ziet er een mooi en gezellig stadje uit met een prachtige kathedraal en heb er al veel over gehoord.

Deze ontspanning ga ik wel kunnen gebruiken na 2 hectische dagen. Mijn vakken zijn totaal niet waar ik om gevraagd heb en nu zit bijna alles vol of wordt het in Spaans gegeven dus hopelijk is er maandag een oplossing. Spaans is echt een prachtige taal maar moet nog wat oefenen vooraleer ik lessen in die taal kan volgen.

Af en toe onweert het eens goed maar veel zwaarder dan in België. In ieder geval is alles hier goed en iedereen is echt zo vriendelijk.

Als je benieuwd bent naar foto's die kan je hier ook vinden.

Groetjes uit het warme Mexico