teotihuacan

2 september 2014 - Teotihuacán, Mexico

Teotihuacan was echt zo fijn.

Het was enorm vroeg opstaan maar het was het waard. Toen we aankwamen werden we meteen heel welkom ontvangen. We kregen een hele show te zien. De foto's staan ook op deze blog en er zat een verhaal achter het ritueel. Ze doen zo'n show om de regengoden weg te jagen en dankbaar te zijn voor het goede weer.

Maar echt waar dit had ik nog nooit gezien. Dit moeten ze in België zelfs niet riskeren want veilig was het niet. Eerst klimmen enkele Mexicanen op een paal zo'n 20 meter naar boven. Daarna gaan ze op een houten balk zitten en beginnen ze muziek te spelen en rond te draaien. Na een tijd komen ze naar beneden maar dit doen ze door zich gewoon naar beneden te laten vallen. Ze hangen met 1 been vast aan een koord en zo laten ze zich rond draaien tot ze beneden zijn.

Het was echt wel prachtig om te zien. Daarna was het tijd voor de zonne- en maantempel. Zo fijn om er na een maand nog eens te zijn. Ik begreep nooit waarom zoveel Mexicanen zo vaak naar daar gaan maar nu ik er al 2 keer geweest ben snap ik het. Het is zo zalig om vanboven op de zonnetempel te staan en een prachtig uitzicht te hebben. Foto's kunnen maken met vrienden en even genieten van de rust en stilte. Ik zou er zo een derde keer naartoe willen.

Uiteraard heb ik mezelf niet kunnen bedwingen en heb ik een aantal souvenirs gekocht. Ze hebben ook zo'n mooie beeldjes en juwelen daar kan ik gewoon niet aan weerstaan.

Na de piramides was het tijd voor lunch. We kwamen aan in het hotel waar een groot buffet op ons aan het wachten was alsook een zwembad. Het eten was echt goed en raar maar waar niet pikant!

Jammer wel dat ondertussen de zon wat weg was en er meer bewolking kwam want anders had ik gezwommen. We hebben er wel heel leuke foto's genomen. Je kon je verkleden en met een ezel de foto op en die kans kon ik uiteraard niet laten liggen. Ik heb ook een foto met de Duitse vlag en het is niet de Belgische maar de kleuren kloppen wel en dat is toch al iets.

Naar het einde toe begon het goed te regenen en hebben we nog een dans spektakel gezien. Echt mooie kleren maar wel zwaar en daar dansten de Mexicanen in en we moesten dan maar mee doen. Een zicht was het niet maar wel fijn.

Het einde van een leuke dag en daarmee was het tijd om terug richting Queretaro te gaan.

Het was in ieder geval een dagje om niet meer te vergeten. Eentje zoals er nog veel zullen volgen.