nu het eerste avontuur er bijna opzit kan het tweede beginnen.

24 juli 2014 - Puebla, Mexico

Ik ben al bijna 3 weken in Mexico en heb al veel uitersten mee gemaakt. Eerst een aantal dagen all-in om tot rust te komen en daarna begon het rondtrekken. De eerste dagen vielen de afstanden die we met de auto moesten afleggen nog goed mee. In Chichen-Itza zijn we naar ruïnes gaan kijken en heb ik ook voor de eerste keer in een cenote gezwommen. De reis ging verder en na een prachtige boottocht en een koetstocht te paard kregen we echter wat problemen. In de bergen hadden we autopech en hebben we een hele dag verloren. Ik had de schrik goed te pakken want in de bergen was geen bereik met de gsm en er waren al verschillende barricades. De volgende dag hadden we een vervangwagen en zijn we vroeg vertrokken in de hoop dat we geen barricades tegen kwamen. De barricades worden gevormd door de lokale bevolking die u willen afschrikken en geld vragen om te mogen door rijden. We hadden geluk en zijn niemand tegen gekomen behalve kinderen en vrouwen die touwen spannen over de wegen om ervoor te zorgen dat je stopt en ze zo dingen kunnen verkopen. Na alle problemen was het tijd voor nog wat cultuur en zo ben ik op bezoek geweest bij 2 indianenstammen. Het is echt wel een enorme ervaring en ineens ook een schok om te zien hoe primitief deze mensen leven en hoe ze alles opofferen voor hun geloof. De dag erna zijn we niet zo ver van San Cristobal met een bootje door een canon gevaren. Deze is ontstaan door een vulkaan en dat was echt prachtig. Na nog wat lange ritten in de bergen zijn we ondertussen aangekomen in Puebla. Hierna volgt nog Mexico City en dan is het tijd voor het tweede avontuur, studeren in Queretaro.